Woda, zieleń i wolność – taki jest Szczecin. Nowoczesne miasto, które zaskakuje swoją różnorodnością i ciekawymi pomysłami na spędzenie wolnego czasu. Bałtyckie Centrum Jachtingu to jedno z tych miejsc w Europie, gdzie można żeglować po rzece, jeziorze i zalewie. Szczecin jest jednym z ważniejszych punktów na jachtingowej mapie Polski i Europy. Szczecin to największa i najnowocześniejsza marina na Bałtyku.
Konglomerat wysp, kanałów plaż i zatok. Swoisty Floating Garden, miasto, które zmienia myślenie o tym, po co żyje człowiek.
Szczecin jest wizjonerskim miastem, które zdało sobie sprawę, że aby urzeczywistnić swój niewiarygodny potencjał i aby zaistnieć, musi zmienić całkowicie skalę planowania i działania, wymyślić i zbudować się od nowa. Obserwując Szczecin z lotu ptaka dostrzegliśmy potencjał miasta i jego możliwości. Szczecin położony jest na północny – zachód od Odry. Jesteśmy zalążkiem czegoś, co może być „Nową Zieloną Wenecją Północy”, gdyby zagospodarować liczne wyspy Śródodrza, kanały i wielkie rozlewiska na południu i wschodzie. Stąd wskazaliśmy na Śródodrze jako nowe serce Szczecina. Zielony, pływający ogród, Floating Garden. Nowoczesne miasto, które nie boi się odważnych rozwiązań architektonicznych. Szczecin to miasto stworzone, by w nim żyć. Posiada niewątpliwy potencjał łączenia w sobie dynamiki i kreatywności metropolii oraz przestrzeń i spokój miejsca przyjaznego ludziom i naturze. Organizacja przestrzeni miejskiej – duża liczba zieleni, parków, oddech, który daje miasto, jest w skali Polski nie do przecenienia. Zwłaszcza w połączeniu z poczuciem bezpieczeństwa, czystości i nowatorskich rozwiązań.
Szczecin podjął bardzo dojrzałą decyzję profesjonalnego stworzenia marki miasta i długofalowej strategii zarządzania nią.
O symbolu wizji Szczecin Floating Garden 2050
Szczecin Floating Garden 2050 jest symbolem wizji miasta. Jest to komunikat, który Szczecin wysyła w świat. Komunikat o tym, że Szczecin jest miastem:
- otwartym
- transgranicznym
- innowacyjnym
- wizjonerskim
- wielokulturowym
- wielojęzycznym
Szczecin ma cel: zbudować wyjątkowe miasto, pływający ogród do 2050 roku. To jest jednocześnie symbol wizji miasta, nazwa projektu, logo promocyjne, baza dla całego systemu identyfikacji wizualnej miasta, cztery w jednym. To wymyka się tradycyjnie rozumianej kategorii logo. Już na tym poziomie Szczecin chce komunikować swoją wyjątkowość.
Informacje zaczerpnięto ze strony www.szczecin.eu